Vážně má KitKat v Japonsku přes 200 příchutí?

Ano. A důvod, proč o tom píšu není pouze ten, že mám rád čokoládu. Japonci jsou mistři v inovaci světově známých produktů, které s oblibou posouvají na zcela novou úroveň. Vemte si třeba japonské Vánoce v kuřetem od KFC. A právě tyčinka KitKat je toho nejlepším příkladem.

Mám chuť na KitKat, dáme si? Jasně! Při troše štěstí si u nás v obchodě budete moct vybrat mezi tmavou a bílou čokoládou. Japonská sámoška by ale představovala pravý rozhodovací paradox, protože odpověď by mohla znít i… A jaký? Meruňkový? S příchutí praženého čaje? Sakurový? Rozpékaný v troubě? Wasabi? Jahodu? Pomeranč? Sojový? Suši verzi? Puding? Fazole? Klasiku? Eeeeeeeeeee?

KitKat se v Japonsku prodává přes 40 let, ale mašinérie příchutí se rozjela teprve na přelomu nového tisíciletí. A pak že na nás ten přechod k nulám neměl žádný dopad. Lokalizace tyčinek zachází místy až do extrému, viz třeba nedávno uvedená velmi speciální suši edice, kterou jste mohli získat v omezeném čase za nákup v hodnotě cca 600 Kč v KitKat čokolaterii. 

Můj tradiční nákup. KitKat do trouby nemůže chybět!

Hlavní důvod, proč se Nestlé pustilo do kreativního kolotoče, údajně vychází z obchodního modelu, který vyžaduje od prodejen, aby pravidelně co dva tři týdny přinášely nové výrobky. Velkou měrou se ale nepochybně podílí i tradice omijage, neboli drobných dárků, které je dle etikety prakticky nutné dovézt svým nejbližším z každé cesty, na kterou vyrazíte. Jednotlivé regiony totiž mají svá specifika, své originální produkty, tak proč by se nemohly lišit i čokoládové tyčinky? Takže v různých koutech země teď nekoupíte jen rozličné suvenýry, ale taky KitKaty.

Takže pamatujte, až se budete vracet s Japonska domů, nezapomeňte s sebou přivézt nějaký originální kousek.

PS: V roce 2014 se v Tokiu otevřel první obchod (čokolaterie), který nabízí pouze KitKaty. Od té doby jich přibylo hned několik i v dalších městech. A některé mají i vlastní kavárnu.

2 komentáře u „Vážně má KitKat v Japonsku přes 200 příchutí?“

  1. Jé, díky za odkaz :3
    A jeden z faktorů úspěchu KitKatu v Japonsku je i to, že se to dá přečíst jako kitto kacu (takže stopro vyhraju), tak si to často prý kupují před zkouškama a tak…

    Odpovědět

Napsat komentář: Lusi Zrušit odpověď na komentář